4p.hu

Gyakorlati példa a 4P elméletének használatára
Marketing menedzsment: a 4P mix
A marketing mix lényege
Stratégia, stratégiai tervezés
4p meghatározás



Komolyan terjed az internetes vásárlás

Az elmúlt egy évben jelentősen megnövekedett a rendszeresen internetezők száma. Az idősebb korosztály tagjai is egyre nagyobb számban képviseltetik magukat a felhasználók táborában, a hetente netezők és az online vásárlók egyharmada 40 év feletti. Az internet mint virtuális piactér egyre fontosabb szerepet tölt be a világhálón történő tájékozódás és tájékoztatás során - állapítja meg a GfK Hungária Internet Insight Reportja.

2008 végére 600 ezer fővel bővült az intenzív internet felhasználók tábora a 2007-es év végi adatokhoz képest. Jelenleg 4,2 millió honfitársunk rendelkezik internet hozzáféréssel, ebből 3,1 millióan legalább heti rendszerességgel, 2 millióan pedig naponta használják a világhálót.

A GfK Hungária 2007-ben indította útjára Internet Insight Report (IIR) kutatását azzal a céllal, hogy képet adjon az online társadalom internetezési szokásairól, attitűdjéről, különös tekintettel a világhálón történő vásárlásról, és az azt megelőző online tájékozódásáról.

A felmérés harmadik hullámának tavaly év végén közzétett eredményei szerint a hetente internetezők körében körülbelül azonos a nők és a férfiak aránya. Azonban a világhálót naponta felkeresők közül az online vásárlók, a fizetősen letöltők, az online bankszámlát használók, vagy a nagyobb aktivitást igénylő alkalmazások (pl. fájlcsere, RSS hírgyűjtő) felhasználói, valamint az idegen nyelvű honlapok látogatói körében viszont még a férfiak találhatóak nagyobb számban. A nők viszont a férfiaknál jobban kedvelik a közösségi oldalakat. Nem csupán az internet használatában különbözik a két nem, hanem a világhálóról való gondolkodásmódban is. A nők bizalmatlanabbak, jobban félnek az online csalóktól, a megbízhatatlan információktól és erősebb tartalmi kontrollt igényelnek.

Az interneten már a középkorúak és az idősebb korosztály is elérhető. A hetente netezők és az online vásárlók egyharmada 40 év feletti, az online biztosítást kötőknél arányuk még ennél is magasabb, 44 százalék.

A legnépszerűbb online tevékenységek az e-mailezés, híroldalak olvasása, és a közösségi oldalak látogatása. Ezeket a netezők több mint kétharmada használja heti rendszerességgel. Nagy népszerűségnek örvendenek a kép és videó-megosztó oldalak, a fórumok és az online csevegés. Bár blogokat csak az intenzív internet felhasználók egynegyede olvas heti rendszerességgel, az elmúlt másfél évben mért markáns növekedés a blogok online kommunikációban betöltött szerepének előretörését jelzi. A hirdetők számára értékes közösség az internetes naplókat olvasók. Ők a legtöbb termék, szolgáltatás esetén nyitottabbak az online vásárlásra, illetve a fizetős letöltésre. Emellett kevésbé zavarják őket a különböző online hirdetési formák: pop-up ablakok, bannerek, reklám e-mailek.


Forrás: www.marketinginfo.hu

Vissza az előző oldalra | Az oldal tetejére

szakmai találatok

Magyar Marketing Szövetség
Marketinginfo
Marketing.lap.hu
Marketingről általában

Csapatépítő tréning

hirdetés

Factory
Az Ön által most látogatott oldal tartalmilag jelentősen továbbfejleszthető. Amennyiben
Önnek erre együttműködési javaslata van, kérjünk keressen meg bennünket ide kattintva!
2014-es szállásajánlatok a SzállásPort fényképes szállásajánlóban

Olcsó toner | Panel lakás felújítása | Esélyek háza| Kattintson | Angol nyelvtanulás | Szállás | Céges tréning | Masszázs | Fotózás | Larnaka | Ázsia Center

Kommunikáció | Eko - gazdaság | Non-profit | Marketing | Orvoslista | Retro | Olcsó festékkazetta | Car hire in Miami | Koncepció | ETA | Adományozás | Online marketing
Tenzid | Szabadidő Portál | Autóbérlés | Kereskedelmi portál | Pujcovna | Mutató Webkatalógus | Kognitív | Vitorláshajók | Szakmai oldalak | Ügyvédlista

Carrental Dublin | Szállásfoglalás | Csapatépítő tréningek | Hvar sziget | Céges tréningek | Inchirieri auto | Autókölcsönzés külföldön | Céges Csapatépítés | Agóra Alapítvány