4p.hu

Gyakorlati példa a 4P elméletének használatára
Marketing menedzsment: a 4P mix
A marketing mix lényege
Stratégia, stratégiai tervezés
4p meghatározás



Stratégia, stratégiai tervezés:

Olyan menedzseri lépések folyamata, amelynek során összhangba hozhatók a vállalat célkitűzései, erőforrásai és piaci lehetőségei. A stratégiai tervezés célja az adott körülmények közötti lehető legnagyobb nyereségesség elérése. A stratégia feladata, hogy a tervbe vett feladatokhoz vezető módszereket, eszközöket kijelölje.

A modern vállalat menedzselésének alapja a marketingkoncepció (vagyis a fogyasztói igénykielégítést középpontba állító menedzsment) és a stratégiai tervezés (vagyis a piaci lehetőségeket, kihívásokat és a vállalati lehetőségeket és célkitűzéseket összhangba hozó menedzseri döntések). A vállalati stratégia kialakításának inputja a marketing-kutatás ugyanakkor a marketingstratégia kialakításakor elsődlegesen a vállalati stratégia célkitűzései dominálnak.

A vállalaton belüli stratégia szintek szerveződés szerint egymásra épülnek:
Vállalati szint
Üzletági startégiai szint
Funkcionális statégiai szint
Stratégia tervezés folyamata:
Vállalat küldetésének meghatározása
Stratégia üzletágak meghatározása
Vállalati portfolió elemzése és értékelése
A vállalat új üzletági tervének meghatározása
Stratégiai marketing szemlélet:
A vállalati marketing részfolyamatokat a vállalati stratégiával összhangban kialakító, annak célkitűzéseit szolgáló, és a vállalati stratégia kialakításához információt szolgáltató marketing menedzsment. A marketingstratégia a vállalati alapstratégián belül két szinten értelmeződik:

Marketing-alapstratégia: a stratégia üzleti egység céljainak kitűzése és azon eszközök meghatározása, amelyek révén a marketing funkciók menedzselésével ezen a célok megvalósíthatók.
Marketing-részstratégiák: az alapstratégián belül, annak megvalósítása érdekében a marketing eszközök (4P) használatának felvázolása. A részstratégiákat egyenként kell meghatározni és egymással párhuzamosan, ütemezve kell végrehajtani.
Marketing menedzsment folyamata:
Helyzetelemzés: a jövő piacának előjelzéséhez szükséges a jelenlegi helyzet pontos megismerése. Ez magába foglalja a külső és belső viszonyok elemzését. A külső környezet elemzése STEEP tényezők felmérésével lehetséges, a belső környezet elemzése SWOT elemzéssel. Fentieken kívül számos egyéb a vállalkozásra ható tényező elemezhető.
Marketing célok megfogalmazása: a megismert piaci helyzet és a vállalatra ható egyéb tényezők, valamint a vállalat alapvető célja ismeretében kell meghatározni a vállalat céljait.
Stratégiák meghatározása: a stratégia nem részletesen kidolgozott terv, csak fő irányelveket határoz meg a célok elérésében használandó marketing eszközök, költségvetési igények és felhasználható források tekintetében. Az alapstratégiát fel kell bontani részstratégiákra a 4P szerint: termékpolitika, árpolitika, értékesítési politika, marketingkommunikációs politika.
Programok kialakítása: rövid távú cselekvési terv kialakítása, konkrét tevékenységek
Végrehajtás és ellenőrzés: a végrehajtás és ellenőrzés során derül ki a tevékenység hatékonysága és eredményessége.


Forrás: www.vizsgazz.hu

Vissza az előző oldalra | Az oldal tetejére

szakmai találatok

Magyar Marketing Szövetség
Marketinginfo
Marketing.lap.hu
Marketingről általában

Csapatépítő tréning

hirdetés

Factory
Az Ön által most látogatott oldal tartalmilag jelentősen továbbfejleszthető. Amennyiben
Önnek erre együttműködési javaslata van, kérjünk keressen meg bennünket ide kattintva!
2014-es szállásajánlatok a SzállásPort fényképes szállásajánlóban

Olcsó toner | Panel lakás felújítása | Esélyek háza| Kattintson | Angol nyelvtanulás | Szállás | Céges tréning | Masszázs | Fotózás | Larnaka | Ázsia Center

Kommunikáció | Eko - gazdaság | Non-profit | Marketing | Orvoslista | Retro | Olcsó festékkazetta | Car hire in Miami | Koncepció | ETA | Adományozás | Online marketing
Tenzid | Szabadidő Portál | Autóbérlés | Kereskedelmi portál | Pujcovna | Mutató Webkatalógus | Kognitív | Vitorláshajók | Szakmai oldalak | Ügyvédlista

Carrental Dublin | Szállásfoglalás | Csapatépítő tréningek | Hvar sziget | Céges tréningek | Inchirieri auto | Autókölcsönzés külföldön | Céges Csapatépítés | Agóra Alapítvány